Amžius |
|
Įgūdžio aprašymas |
|
3 mėn. |
1.1. Laiko galvą gulėdamas ant pilvo. |
Gulėdamas ant pilvo gerai laiko galvą, ją sukinėja į visas puses. |
|
|
1.2. Gulėdamas ant nugaros suveda rankas į vidurio liniją. |
Gulėdamas ant nugaros rankas suveda ant krūtinės, gali viena ranka suimti kitą. |
|
|
1.3. Šypsosi kalbinamas. |
Kai šypsodamasis suaugusysis kalbina vaiką, vaikas atsako šypsena. |
|
6 mėn. |
2.1. Verčiasi nuo nugaros ant pilvo. |
Vaikas, gulėdamas ant nugaros, visiškai arba dalinai apsiverčia ant pilvo. |
|
|
2.2. Tikslingai paima paduotą žaislą. |
Vaikas, gulėdamas ant nugaros arba sėdėdamas mamai ant kelių, paima duodamą kaladėlę. |
|
|
2.3. Vaikas lokalizuoja garso šaltinį. |
Vaikui sėdint mamai ant kelių iš nugaros pusės 10–15 cm atstumu nuo ausies pabarškinama barškučiu ar paskambinama varpeliu. Vaikas pasuka galvą ir akis garso link. |
|
9 mėn. |
3.1. Sėdi savarankiškai. |
Vaikas ilgai ir laisvai sėdi tiesia nugara ant kieto pagrindo. |
|
|
3.2. Stovėdamas tvirtai remiasi kojomis. |
Vaikas tvirtai remiasi abiem kojomis, stovėdamas ant kieto pagrindo. Gali svorį perkelti nuo vienos kojos ant kitos. |
|
|
3.3. Ima žaislus abiem rankomis. |
Vaikas abiem rankomis paima po daiktą (pvz., kaladėlę, barškutį) ir laiko. |
|
|
3.4. Siekia daikto už akiračio ribų. |
Vaikas stengiasi paimti daiktą, kurį gali pasiekti tik pakeitęs kūno padėtį. |
|
|
3.5. Čiauška skiemenimis. |
Vaikas sako sudvigubintus skiemenis (pvz., da-da, ba-ba ir pan.). |
|
12 mėn.
(1 m.) |
4.1. Ropoja. |
Vaikas juda kryžminės koordinacijos būdu. |
|
|
4.2. Eina pristatomu žingsniu. |
Vaikas eina laikydamasis už baldų. |
|
|
4.3. Atlieka veiksmus su dviem daiktais. |
Vaikas įdeda žaislą į dėžutę arba padaužo du žaislus vienas į kitą. |
|
|
4.4. Mėgdžioja veiksmus, garsus. |
Vaikas pakartoja suaugusiojo atliekamus veiksmus arba sakomus skiemenis. |
|
|
4.5. Reaguoja į savo vardą. |
Pašauktas vardu vaikas suklūsta, atsisuka. |
|
|
4.6. Sako „mama“, „tete“. |
Vaikas sako „mama“, „tete“, kreipdamasis į mamą, tėtį. |
|
|
4.7. Ima maistą rankomis ir valgo. |
Vaikas gali paimti rankomis maistą (pvz., sausainį), įsidėti į burną ir valgyti. |
|
18 mėn.
(1,5 m.) |
5.1. Vaikšto savarankiškai. |
Vaikas pereina per kambarį. |
|
|
5.2. Žaidžia funkcinius žaidimus. |
Vaikas žaisdamas naudoja žaislus pagal paskirtį: važiuoja su mašinėle, piešia pieštuku, šukuoja šukomis, varto knygutę. |
|
|
5.3. Vykdo žodinį nurodymą „duok“. |
Paprašytas paduoda artimam asmeniui daiktą. |
|
|
5.4. Rodo rodomuoju pirštu, kas jį sudomino. |
Pats vaikas prašo daikto, rodydamas pirštu. |
|
|
5.5. Sako 3 prasmingus žodžius. |
Vaikas sako 3 prasmingus žodžius daiktams ar veiksmams įvardyti. |
|
24 mėn.
(2 m.) |
6.1. Žaidimas kaladėlėmis: pastato bokštą. |
Vaikas sudeda 2 kaladėles vieną ant kitos. |
|
|
6.2. Piešimas: piešia keverzonę. |
Vaikas braižo popieriuje netaisyklingas linijas. |
|
|
6.3. Rodo kūno dalis. |
Vaikas parodo bent vieną kūno dalį ją įvardijus. |
|
|
6.4. Rodo paveikslėlius. |
Vaikas parodo bent vieną paveikslėlį knygoje jį įvardijus. |
|
|
6.5. Taria dviejų žodžių frazes. |
Vaikas sako frazes, pvz., „mama duok“, „mama, niam“ ir pan. |
|
|
6.6. Savarankiškai valgo. |
Vaikas gali suvalgyti kelis šaukštus maisto savarankiškai. |
|
|
6.7. Atneša daiktus norėdamas juos parodyti. |
Vaikas savarankiškai atneša parodyti daiktus tėvams. |
|
36 mėn.
(3 m.) |
7.1. Žaidžia konstravimo žaidimus. |
Vaikas žaidžia su konstruktoriais, pvz., kaladėlėmis, lego ir kt., statydamas statinius ir pan. |
|
|
7.2. Sudeda dėlionę. |
Vaikas sudeda 3 formų dėlionę ( ∆ O □ ) nesuklysdamas. |
|
|
7.3. Piešia apskritimą. |
Vaikas nupiešia popieriuje apskritimą savarankiškai arba pagal pavyzdį. |
|
|
7.4. Skiria spalvas. |
Vaikas parodo bent 1 spalvą iš 3, prašant parodyti pieštukus, žaislus ar paveikslėlius. |
|
|
7.5. Supranta kalbos sąvokas. |
Vaikas supranta bent vieną sąvoką iš 5: „toks pats“,“ didelis“, „mažas“, „vienas“, „daug“, prašant parodyti žaislus ar paveikslėlius. |
|
|
7.6. Jungia žodžius į 3 žodžių frazes, sakinius. |
Vaikas sako trijų žodžių frazes, sakinius. |
|
48 mėn.
(4 m.) |
8.1. Žaidžia vaidmeninius žaidimus. |
Vaikas, žaisdamas su kitais asmenimis, gali vaidinti įvairius vaidmenis (žmonių, gyvūnų ir pan.). |
|
|
8.2. Nupiešia atpažįstamą objektą. |
Vaikas nupiešia atpažįstamą objektą, pvz., mašiną, žmogų iš 2–3 dalių ir pan. |
|
|
8.3. Piešia pliusą (+). |
Vaikas nupiešia pliusą (+) savarankiškai arba pamėgdžiodamas pagal pavyzdį. |
|
|
8.4. Supranta prielinksnius. |
Vaikas įvykdo bent 3 iš 4 prašymų su prielinksniais: „padėk ant kėdės“, „padėk po stalu,“„ įdėk į dėžutę,“ „padėk už nugaros.“ |
|
|
8.5. Papasakoja trumpą pasakojimą. |
Vaikas paklaustas gali keliais sakiniais papasakoti apie įvykius, Įvykusius, pvz., namuose, ugdymo įstaigoje. |
|